1

Téma: přeasfaltováno aneb nech trávu žít...

Zásadně proti cyklistům nic nemám /sám jsem několik let kolo nesundal ze zadku/,ale poslední dobou mám dojem,že se preferuje cykloturistika než turistika a to budováním cyklostezek.Jistě nebyly tu a je to dobrý počin,ale začíná být přeasfaltováno.Pěkné stezky klikatící se přírodou jsou narovnány a zarovnány do nivelity - mizí tak kouzlo okolí.Jelikož stezky se nacházely u potoků tak i potoky se srovnaly z meandrů do stok.Horské stezičky podle skal zanikají a vše směřuje do údolních silnic.Že by i horské železniční dráhy se změnily v cyklostezky,proč ne, tady stejně lidi vlakem jezdit nebudou.Šotolinu či drť proboha ne,kola jsou drahá a pád v plné rychlosti bolí.         No prostě  v mém věku mně začínají na těchto asfaltkách bolet mé turistické nožky a trochu se nudím tou rovinou a černí,ještě ,že musím neustále dávat pozor na rychlé cyklisty.Proto raději chodím mimo cesty nazdařbůh,víc uvidím,nohy nebolí,duše ožívá....No přeci jeden klad to bude mít,až v 70 se tu budu moci projíždět v invalidním křesle.Jen mám strach aby někdo nezačal asfaltky bourat a nahrazovat je ....

2

Re: přeasfaltováno aneb nech trávu žít...

Je to asi v nás lidech,i turistech,že nemáme rádi změny tam,kde se nám líbilo a líbí.Copak pokud se to týká cest,tak u nás v pohraničních lesích,bývaly cesty pěkné,mnohdy jen štětované.Bohužel s novou technikou a "výrobními" plány  různých majitelů lesů,se cesty ničily a tím bylo i větší nebezpečí,že se včas nedostane technika ke zraněným lidem,třeba k dřevorubcům nebo například k náhodným požárům,což jsme zazžili i na Děčínsku a prakticky přátele zdejší krásné přírody se každoročně bojí o mnohdy krásné lesy(pokud nejsou "zlikvidovány"kvůli pomíjivým ziskům),aby nehořelo a  podobně.Také cesty špatnou údržbou od lesů byly různě děravé,v době dešťů.plné bláta.No a v 90-tých letech proto St.lesy přistoupiůy k opravám těchto spojnic opravdu zodpovědně a mnohdy po vzoru vedlejších sousedů-Němců.že se začaly cesty štětovat i asfaltovat a různě zpevňovat,došlo i na mostky a protivodní žlaby na svazích,kdy cesty byly zbytečně vymílány dešťovou vodou.Řekl bych,žeč to bylo k lepšímu,i když to plus má i mínus a tím je zvýšená těžba ve zdejších lesích a to i stromů zdravých,jako 200-letých buků a dubů a jiných krásných staletých stromů,které zde mohly ještě plno krásy nadělat a mnohé srdce potěšit.A neobstojí argument,že se lesy musí využívat hospodárně..jako kdyby krása a stín nebyly pro lidi tak důležité.Takto ro skončí v kamnech,i když zemní plyn je zaveden pomalu do všech městeček a vesnic,jen na samoty nedošlo,což je pochopitelné a tam by bylo proto i pochopitelné spalován í dřeva starých stromů...No nic je to jen můj osobní názor a ten mnoho nezmůže,když to nechápou jiní,že ?...

Naposledy upravil: anton (13. 11. 2009 20:18:49)

3

Re: přeasfaltováno aneb nech trávu žít...

i větší nebezpečí,že se včas nedostane technika ke zraněným lidem,třeba k dřevorubcům nebo například k náhodným požárům,což jsme zazžili i na Děčínsku a prakticky přátele zdejší krásné přírody se každoročně bojí o mnohdy krásné lesy(pokud nejsou "zlikvidovány"kvůli pomíjivým ziskům),aby nehořelo a  podobně.Také cesty špatnou údržbou od lesů byly různě děravé,v době dešťů.plné bláta.No a v 90-tých letech proto St.lesy přistoupiůy k opravám těchto spojnic opravdu zodpovědně a mnohdy po vzoru vedlejších sousedů-Němců.že se začaly cesty štětovat i asfaltovat a různě zpevňovat,



______________
prep4sure ielts preparation

Naposledy upravil: ayanprince (15. 12. 2015 14:04:15)