1

Téma: přeasfaltováno aneb nech trávu žít...

Zásadně proti cyklistům nic nemám /sám jsem několik let kolo nesundal ze zadku/,ale poslední dobou mám dojem,že se preferuje cykloturistika než turistika a to budováním cyklostezek.Jistě nebyly tu a je to dobrý počin,ale začíná být přeasfaltováno.Pěkné stezky klikatící se přírodou jsou narovnány a zarovnány do nivelity - mizí tak kouzlo okolí.Jelikož stezky se nacházely u potoků tak i potoky se srovnaly z meandrů do stok.Horské stezičky podle skal zanikají a vše směřuje do údolních silnic.Že by i horské železniční dráhy se změnily v cyklostezky,proč ne, tady stejně lidi vlakem jezdit nebudou.Šotolinu či drť proboha ne,kola jsou drahá a pád v plné rychlosti bolí.         No prostě  v mém věku mně začínají na těchto asfaltkách bolet mé turistické nožky a trochu se nudím tou rovinou a černí,ještě ,že musím neustále dávat pozor na rychlé cyklisty.Proto raději chodím mimo cesty nazdařbůh,víc uvidím,nohy nebolí,duše ožívá....No přeci jeden klad to bude mít,až v 70 se tu budu moci projíždět v invalidním křesle.Jen mám strach aby někdo nezačal asfaltky bourat a nahrazovat je ....

2

Re: přeasfaltováno aneb nech trávu žít...

Je to asi v nás lidech,i turistech,že nemáme rádi změny tam,kde se nám líbilo a líbí.Copak pokud se to týká cest,tak u nás v pohraničních lesích,bývaly cesty pěkné,mnohdy jen štětované.Bohužel s novou technikou a "výrobními" plány  různých majitelů lesů,se cesty ničily a tím bylo i větší nebezpečí,že se včas nedostane technika ke zraněným lidem,třeba k dřevorubcům nebo například k náhodným požárům,což jsme zazžili i na Děčínsku a prakticky přátele zdejší krásné přírody se každoročně bojí o mnohdy krásné lesy(pokud nejsou "zlikvidovány"kvůli pomíjivým ziskům),aby nehořelo a  podobně.Také cesty špatnou údržbou od lesů byly různě děravé,v době dešťů.plné bláta.No a v 90-tých letech proto St.lesy přistoupiůy k opravám těchto spojnic opravdu zodpovědně a mnohdy po vzoru vedlejších sousedů-Němců.že se začaly cesty štětovat i asfaltovat a různě zpevňovat,došlo i na mostky a protivodní žlaby na svazích,kdy cesty byly zbytečně vymílány dešťovou vodou.Řekl bych,žeč to bylo k lepšímu,i když to plus má i mínus a tím je zvýšená těžba ve zdejších lesích a to i stromů zdravých,jako 200-letých buků a dubů a jiných krásných staletých stromů,které zde mohly ještě plno krásy nadělat a mnohé srdce potěšit.A neobstojí argument,že se lesy musí využívat hospodárně..jako kdyby krása a stín nebyly pro lidi tak důležité.Takto ro skončí v kamnech,i když zemní plyn je zaveden pomalu do všech městeček a vesnic,jen na samoty nedošlo,což je pochopitelné a tam by bylo proto i pochopitelné spalován í dřeva starých stromů...No nic je to jen můj osobní názor a ten mnoho nezmůže,když to nechápou jiní,že ?...

Naposledy upravil: anton (13. 11. 2009 20:18:49)

3

Re: přeasfaltováno aneb nech trávu žít...

i větší nebezpečí,že se včas nedostane technika ke zraněným lidem,třeba k dřevorubcům nebo například k náhodným požárům,což jsme zazžili i na Děčínsku a prakticky přátele zdejší krásné přírody se každoročně bojí o mnohdy krásné lesy(pokud nejsou "zlikvidovány"kvůli pomíjivým ziskům),aby nehořelo a  podobně.Také cesty špatnou údržbou od lesů byly různě děravé,v době dešťů.plné bláta.No a v 90-tých letech proto St.lesy přistoupiůy k opravám těchto spojnic opravdu zodpovědně a mnohdy po vzoru vedlejších sousedů-Němců.že se začaly cesty štětovat i asfaltovat a různě zpevňovat,



______________
prep4sure ielts preparation

Naposledy upravil: ayanprince (15. 12. 2015 14:04:15)

4

Re: přeasfaltováno aneb nech trávu žít...

The motivation behind this review, which was made by the Prague City Hall Working Group for Disabled and Open People, is to recognize and enhance the present states of subjects when they move in general society space and particularly when going by open transport in Prague. UK Writing Help